Watermelon W E ♡ B O O K S - Science-fiction-prinsessaga Watermelon
Omslaget är helt fantastiskt!
TITEL: Scarlet
FÖRFATTARE: Marissa Meyer
SERIE: The Lunar Chronicles #2

SUMMERING
Scarlets farmor är spårlöst försvunnen. Den första ledtråden är det utskurna ID-chipet. Polisen säger att det är  så folk gör när de vill försvinna utan att bli hittade. Men är inte det allmänt känt hos kidnappare också? Den andra ledtråden är Wolf. Den blåslagna fightern med den olivfärgade hyn, spretiga håret och rastlösa kroppen. Scarlet har aldrig sett honom förut, han vet inte vad tomater är och har en konstig tatuering på armen. Det enda hon vet är att Wolf har något att göra med farmorns försvinnande och därför är han mycket, mycket värdefull.
     Samtidigt på andra sidan jorden sitter en cyborg vid namn Cinder fast i en fängelsecell. Men det faktum att hon sitter i fängelse och troligen ska bli avrättad inom några få dagar är hennes minsta problem. Det har nämligen visat sig att hon är den försvunna prinsessan från månen, som ska rädda de alla från den tyranniske nuvarande drottningen på månen. Drottning Levana har hotat med att förklara krig mot jorden i många år. Tillslut verkar det som att bägaren håller på att rinna över. Bara minsta lilla felsteg...Cinders rymning.

FUNDERING
Först blev jag besviken när jag öppnade boken. Vem var denna Scarlet som kom in från ingenstans och tjatade om sin farmor? Jag ville höra om Cinder! Förra boken slutade med en så hemsk cliffhanger att jag knappt kunde bärga mig tills jag fick läsa fortsättningen. Men jag tog mig i alla fall igenom några kapitel om Scarlet och där, äntligen, var Cinder. Men både Rödluvans och Askungens futuriska berättelser gick väldigt segt fram. Det var inte förrän i slutet av boken som något började hända, och då var det verkligen pang på. Jag kunde knappt andas, så intensivt var det. Det riktigt sticker i fingrarna efter att få lägga beslag på Cress. Jag måste verkligen få reda på hur denna science-fiction-prinsessaga artar sig.
 
Marissa Meyer, Scarlet, The Lunar Chronicles,

Kommentera

Publiceras ej
LÄSER JUST NU City of Heavenly Fire - Cassandra Clare