Watermelon W E ♡ B O O K S - En värld av änglar och demoner Watermelon
TITEL: Mörk Ängel
FÖRFATTARE: Laini Taylor
SERIE: Önskemånglarens Dotter #1

SUMMERING
Ett blodigt krig mellan två överjordiska arter har pågått sedan urminnes tider; de vackra bevingade varelserna, Seraferna, mot de monsterliknande Kimärerna. Fred finns inte på världskartan. Om man studerar saken noga kan man se att ena sidan har något i görningen, närmare bestämt Seraferna har något i görningen. Runt om i världen dyker handavtryck upp på de mest obetydliga dörrar. Samtidigt börjar Kimärernas förråd av tänder sina. Vågskålarna är på väg att svämma över. 
     Karou har blått hår, mystiska tatueringar på händerna, otrolig fantasi när det gäller att rita monster, kan tala många språk och försvinner ibland spårlöst i flera månader. När man frågar Karou hur hon har hittat på allt i sitt ritblock svarar hon bara att hon kanske inte hittat på det, eller om man frågar hur hennes hår alltid kan vara blått svarar hon bara att det är så naturligt. Till de där svaren lägger hon alltid till ett litet leende, som för att berätta att hon bara skämtar. Men är det verkligen ett skämt? 
     Om någon skulle frågat Karou om hon mött en bevingad varelse på sistone skulle hon förmodligen svarat att jo, det hade hon, med ett lite ansträngt leende på läpparna. "Denna änglalika varelse försökte även spetsa mig med sin kniv."
    Frågorna som ständigt plågar Karou är: Vem är jag? Hör jag verkligen hemma på jorden? Är jag bara en vanlig flicka?

FUNDERING
Jag impulsköpte den här boken på grund av dess fantastiska omslag och jag måste säga att jag inte för en sekund blev besviken. Författaren har skapat en hel värld med änglar, demoner, hemligheter och kärlek. Det finns sådana böcker där storyn kan vara lite halvdan, men att språket kompletterar för det. Det här är en sådan bok, bortsett från det att språket inte har något att komplettera eftersom storyn redan är komplett. Slutet är oväntat och överraskande, kärleken sprakar och miljöerna är fantastiska. Jag har inte ord för att beskriva hur bra den här boken faktiskt är.
Laini Taylor, Mörk Ängel, Önskemånglarens Dotter,

Kommentera

Publiceras ej
LÄSER JUST NU City of Heavenly Fire - Cassandra Clare